maandag 27 april 2015

Romperjurkjes, ik ben verliefd

Ken je ze al, romperjurkjes? Ik heb ze recentelijk ontdekt en ik ben helemaal verliefd. Ik zou bijna weer een babymeisje willen hebben, zo schattig vind ik ze. Nou ja, dat gaat niet meer gebeuren, dus maak ik ze voor jouw meisje. Maar waarom ben ik nu zo verliefd op romperjurkjes?


romperjurkje maat 56



Wat zijn romperjurkjes


Eerst maar eens uitleggen wat romperjurkjes zijn. In de basis is het een rompertje waar een rokdeel opgezet is. Heel simpel, kan eigenlijk iedereen maken van een gekocht rompertje en een stukje stof.  Maar dat is niet hoe ik ze maak. Voor mij is het een jurkje waar een romperbroekje onder het rokje verstopt zit. Dat geeft dat een veel mooier resultaat, en dat is dus ook hoe ik ze maak. 


Een jurkje met een romperbroekje eronder


Veelzijdigheid


En dat maakt romperjurkjes zeer veelzijdig. Alleen al met het bovenstukje valt veel te variëren: verschillende soorten mouwtjes, sluiting op de rug, schouder of envelophals. Met of zonder kraagje. 
En dan het rokje, ook daarmee kan ik volop variëren. Strak of wijd, kort of wat langer, verschillende soorten zakjes. Maar ik kan hier ook verschillende soorten stoffen gebruiken. 
Een romperjurkje bestaat uit allemaal kleinere stukjes waar ik kleine restjes stof voor kan gebruiken. Ik vind het erg moeilijk om stof weg te gooien, dus ik ben blij dat ik ze hiermee een mooie bestemming kan geven. 



romperjurkje maat 68

Comfortabel kledingstukje


Een romperjurkje draagt comfortabel. Geen bloesje of shirtje dat omhoog kruipt of onder een liggend kindje krult. De luier is altijd netjes verstopt onder het broekje wat weer prettig is voor een actieve dreumes of peuter. En verschonen van een luier is makkelijk door de drukkertjes in het kruisje. Doe je er een legging bij aan, dan kan een romperjurkje ook gedragen worden als het kouder weer is. 

Een romperjurkje voor elke gelegenheid


Voor elke gelegenheid is er wel een romperjurkje te maken. Eenvoudig voor elke dag of luxe voor een feestelijke gelegenheid. Sportief of heel meisjesachtig. Er zitten ontzettend veel ideeën in mijn hoofd, dus er zullen geregeld romperjurkjes in mijn Etsy shop verschijnen. De eerste jurkjes staan al in de shop.


Sportief romperjurkje met rokje van sweatstof


Mis niets en blijf op de hoogte


Wil je niets nieuws missen en  op op de hoogte blijven van waar ik mee bezig ben, nieuwe stoffen die ik gekocht heb en nieuwe kleertjes die in de shop komen, volg dan dit blog en/of mijn facebookpagina. Je kunt de Etsy shop van Kleurig & fleurig ook bij je favorieten zetten op Etsy. 

Tot gauw in de Etsy shop.

Groetjes Astrid




Geen opmerkingen:

Een reactie posten