donderdag 14 augustus 2014

Is dit wel echt Kleurig & Fleurig?



Doordat ik bijna alle kleding van mijn kinderen zelf naaide, ben ik gewend om in setjes te maken. Bij een broek of rok horen één of twee shirtjes of een trui. Een rok of jurk wordt gecompleteerd met een legging. Meestal worden deze items versierd met borduurtjes en eventueel bandjes, alles passend in hetzelfde thema. 

Anders kijken


Koop je kleding voor je kinderen in een winkel, dan zoek je een broek of rok uit en dan zoek je daar een t-shirt bij. Of je koopt gewoon een keer een broek of een shirt en dan let je een beetje op de kleuren of het past bij wat je al hebt. Een hele andere manier van kijken dus. En daar wringt bij mij een beetje de schoen. Want nu maak ik kleding voor een winkel. Gewend als ik ben om setjes te maken, heb ik die neiging nu dus ook. Bovendien staat het leuker op de foto’s als je ‘modelletje’ een broek met een bijpassend shirt aan heeft. Maar als je kleding koopt, dan let je niet op het thema van de borduurtjes op een shirt en een broek. En je let er al helemaal niet op of dat hetzelfde is. Het moet er gewoon leuk uitzien. 


Wel of geen setjes


En dus probeer ik neutraler te naaien. Een broek met minder versiersels zodat er meerdere shirts op kunnen. Een shirt met een leuke print moet bij verschillende broeken passen. Oef, dat valt niet mee. Een hele omslag in mijn denken. Maar is dat wel de bedoeling? Is het juist voor de winkel niet leuker als je dingen in bij elkaar passende sets kunt kopen? Het is wel wat bij de kleding van mijn kinderen opgemerkt werd: “er zitten altijd van de leuke plaatjes op en die passen zo goed bij elkaar”. Wellicht dan toch maar een mix maken. Setjes die bij elkaar horen en losse items die je wel goed kunt combineren. Aan jullie dan de keus wat je leuker vindt. 

Echt kleurig & fleurig


Onderstaande broek en shirt zijn “neutraal” gehouden. Ze passen wel goed bij elkaar. Mijn dochter merkte op dat ze de plaatjes miste. “Ik vind dit niet zo Kleurig & Fleurig hoor mam, zo zonder plaatjes”.  Maar ook dit is echt Kleurig & Fleurig, want door mij handgemaakt. 


 













Donkergroene broek met lichtgroene stiksels en een groen-bruin shirt met egelprint, beide in maat 104. Hier te vinden in de webshop.



                                                                            Liefs, Astrid
                                                        






























Geen opmerkingen:

Een reactie posten