vrijdag 9 januari 2015

Nieuwe voorjaarstoffen en -patronen gespot


Alhoewel we nog niet echt winterweer hebben gehad, zie ik overal al nieuwe collecties in de shops verschijnen. Ook in stoffen- en patronenland beginnen de nieuwe lente- en zomercollecties binnen te komen. Eigenlijk ben ik nog helemaal niet toe aan lente- en zomerkleding, maar als ik de nieuwe stofjes zie, dan begint het wel een beetje te kriebelen. 



Ottobre design lente

 

http://www.ottobredesign.com/lehdet_js/2015_1/index.html?nl


De komende week ligt mijn favoriete patronenblad Ottobre design lente al weer in de winkel. Dit blad is altijd van tevoren in te kijken op internet. Ook dit keer staat het weer vol met leuke patronen. En ook al heb ik al veel patronen liggen, om dit nummer kan ik niet heen. De modellen zijn in prachtige stoffen gemaakt. Dat belooft veel goeds voor het komende seizoen.



Zomerstoffen



Ook een aantal nieuwe stoffencollecties voor de zomer zijn al aangekondigd. En er zitten weer juweeltjes bij. 


http://www.jolijou.com/2015/01/neue-stoffkollektion-owls-garden/

Swafing stoffen komt met een nieuwe collectie van ontwerpster Jolijou. De serie heet Owl’s garden en bestaat uit jersey’s, nicky velour, sweatshirt en babyrib stoffen met printjes van stylistische bloemetjes en uiltjes. Werkelijk een prachtige serie waar mijn handen van gaan jeuken. 





Hilco heeft de Kamehameha collectie van Hamburger Liebe in het programma. Prachtige jersey’s en batistkatoen met een Hawaï thema van bloemen en flamingo’s met als tegenhanger geometrische patronen en bijpassende streepjersey’s. Bij deze serie komen bijpassende sierbandjes. Als je deze stoffen ziet, dan waan je je echt op een wit palmenstrand. 

http://www.cherry-picking-shop.de/stoffe-co/stoffe-mit-motiven/paperlove/#cc-m-product-10852602626


Ook van Swafing komen de stoffen van Cherry Picking. De nieuwste stoffen van haar hand zijn ook geschikt voor jongetjes met papieren vliegtuigjes en schattige vosjes. Deze stoffen zijn al een aantal weken op de markt en vliegen bij de handelaren de deur uit. Ik hoop toch nog een paar meter te kunnen bemachtigen binnenkort.


Inkoop


Ik kan nu nog niet overzien welke stoffen ik zal inkopen. Wat ik inkoop, is in ieder geval in kleine hoeveelheden, zoals ik altijd doe. Zo blijft de kleding die ik maak exclusief en dat vind ik zelf wel zo leuk. Heb je wensen m.b.t. de hier getoonde stoffen en eventuele modelletjes die je graag in de shop zou willen hebben, laat het me weten en ik kijk wat ik ermee kan doen. 



Liefs, Astrid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten