woensdag 10 september 2014

Ook iets wat niet grijs is.


Toen ik een paar dagen geleden tegen mijn tienerdochter zei dat ze nog wel een aantal shirts met lange mouwen kan gebruiken, kreeg ik als antwoord: “wil jij ze dan voor me maken mam, dan heb ik tenminste ook iets wat niet grijs is”. En gelijk heeft ze. Een aantal weken geleden hebben we shirts gekocht. Alles is grijs of zwart. Soms zit er een kleurtje bij, dat vrolijkt de boel dan nog een beetje op. Kijk ik op Pinterest of in (web)winkels, dan is heel veel kleding voor kinderen, ook voor baby’s en peuters, in grijstinten. Ziet er mooi rustig en sjiek uit, maar vrolijk oogt het niet. En dat vind ik jammer. 

Stoffen van lillestof, enememeins.blogspot.com



We vergeten dat kleuren invloed hebben op hoe we ons voelen. Zeker kleine kinderen zijn daar heel erg gevoelig voor. Met de kleuren die kleding heeft, kun je de gemoedsgesteldheid van kinderen beïnvloeden. Zo kun je een druk kind rode kleding aangeven en het zal rustiger worden, een in zichzelf gekeerd kind overwegend blauw en het zal actiever worden. Bovendien wordt je van kleuren vrolijk. We hangen bij een feestje niet voor niets kleurige slingers en ballonnen op. Kun je je voorstellen wat overwegend grijze kleding doet met je gemoedsgesteldheid? Ik wordt er in ieder geval somber van en mijn creativiteit wordt ook minder. 

stoffen van Hamburger liebe

Hier heb ik geschreven over alle mooie stoffen die ik zie en hoe moeilijk ik het vind om er een keuze uit te maken. Het zijn stoffen die  niet gebruikt worden in de confectie-industrie. Maak je dus de kleding voor je kinderen niet zelf, dan heb je niet de mogelijkheid om kleding te kopen die van deze prachtige stoffen is gemaakt. Je zult het met de grijze hap in de winkels moeten doen. Ik gun het ieder kind om vrolijke gezonde en stimulerende kleding te kunnen dragen. En ik maak graag baby- en peuterkleding van prachtige, vrolijke stoffen. En zo kwam Kleurig & Fleurig tot stand. Nu kunnen ook moeders die zelf geen kleding kunnen maken, kleertjes voor hun kleintjes kopen die van stoffen gemaakt zijn die je elders niet vindt. En daar word ik dan weer blij van. Zullen we samen de wereld van onze kinderen een beetje vrolijker kleuren?

stoffen van Hamburger liebe

Liefs, Astrid

Geen opmerkingen:

Een reactie posten